Levante Service

Zorgeloos op weg

In samenwerking met onze partners zorgen wij ervoor dat jij ultiem kunt genieten van jouw e-bike

Service waar en wanneer het jou uitkomt

Gewoon goed geregeld

Wij maken alleen gebruik van de beste onderdelen, maar ook die hebben soms onderhoud nodig. Door jouw elektrische fiets regelmatig te onderhouden zorg je ervoor dat je nog langer kunt genieten van alles wat de Levante e-bike je te bieden heeft. Om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken, regel jij de service die je nodig hebt op de manier die jou het beste uitkomt. Ook voor verzekeringen. Met de hulp van ons.

Aan huis met Get Bike Service

Get Bike Service is een mobiele service partner met alle expertise en onderdelen om snel, meestal binnen 3 dagen, je e-bike van service te voorzien of eventueel te repareren, gewoon bij jou aan huis, wanneer het jou uitkomt. Alle cruciale onderdelen (motor, batterij, versnellingen, remmen) van de Levante E4 zijn van Shimano en heel goed verkrijgbaar of als ze al stuk gaan (wat bijna nooit gebeurd) te repareren/vervangen.

In de winkel

Wil je liever naar de winkel waar je de Levante E4 gekocht hebt, dan kan dat ook. Elke winkel waar we mee werken kan de Levante E4 servicen, omdat alle onderdelen van Shimano zijn, en daardoor zeer goed van service te voorzien, te vervangen of te repareren. Je betaalt dan de service kosten direct bij de winkel.

Diefstal en schade verzekering

In samenwerking met Kingpolis zorgen wij ervoor dat jouw e-bike goed verzekerd is. Je krijgt bij diefstal van jouw e-bike van Levante dan dezelfde nieuwe e-bike, tot 5 jaar na aankoop. De Levante E4 is standaard voorzien van een KIWA gecertificeerde GPS tracker, zodat de e-bike bij diefstal zeer nauwkeurig op te sporen is.

Standaard inbegrepen bij elke fiets

Twee jaar garantie op alle onderdelen, frame en voorvork

Klantenservice en diagnoses via de Levante-app

Vind altijd je fiets dankzij GPS-tracking

Gratis pomp en remschijven-reiniger bij aflevering

Belangrijke voorwaarden van de Levante Service

Levante zal na het melden van een urgent probleem met de fiets de mobiele service dienst naar jouw huis sturen, meestal binnen 3 werkdagen. 

Je kunt eenvoudig in onze app ofwel via videobellen of chat het mogelijke probleem bij onze klantenservice melden.

Is het een garantiegeval, dan worden er geen kosten berekend. Mocht de reparatie door jouw toedoen zijn, of bijvoorbeeld grote schade of zeer onzorgvuldig gebruik, dan zullen hiervoor kosten in rekening worden gebracht. We zullen deze kosten altijd vooraf bij je melden.

We zullen daarna de afspraak voor de reparatie met onze servicepartner inplannen.

Levante zal pro-actief aangeven wanneer een onderhoudsbeurt voor jouw e-bike nodig is en waar die uitgevoerd kan worden. Bij een onderhoudsbeurt worden de volgende checks uitgevoerd:

  • Nakijken remmen en eventueel vervangen remblokken
  • Checken banden, wielen, spaken, spatborden 
  • Checken verlichting
  • Stellen aandrijfriem
  • Schroeven check, smeren draaiende delen

De onderhoudsbeurt is bij een gecertificeerde onderhouds-shop bij jou in de stad of buurt, ofwel aan huis.

We komen niet met de reparatie service aan huis voor een lekke/lege band, lege batterij (doordat hij niet opgeladen is), piepende remmen, afstellen stuur/zadelhoogte, aandraaien bouten.

Voor al het andere zullen we, na eerste consultatie, voor reparatie aan huis komen.

Na de aankoop van jouw Levante E4 kun je via Kingpolis een diefstal verzekering voor je e-bike afsluiten. We versturen daarover na aankoop informatie naar je toe.

We bieden de verzekering op basis van jouw postcode gebied voor de scherpste prijs aan. Je krijgt bij diefstal van jouw e-bike van Levante dan dezelfde nieuwe e-bike, tot 5 jaar na aankoop.

Hier zitten dan deze voorwaarden aan:

1. Je moet kunnen aantonen dat jouw e-bike met 2 sloten op slot stond. Dat kan door een foto van de 4 sleutels (gebruikte en reserve sleutels) met de krant van die dag aan Levante te sturen. De fiets was dan op slot gezet middels het vaste ringslot en een extra ART2 gekeurd kettingslot waarmee de e-bike bijvoorbeeld aan een paal was bevestigd.

2. Het eigen risico bij diefstal bedraagt €50,-.

3. Opsturen van het politierapport van de diefstal aangifte.

Als bij diefstal aan deze voorwaarden is voldaan, dan ontvang je dezelfde nieuwe e-bike terug van ons. Let op: je krijgt dus geen geld.